Suchy Vrch

Poniedziałek, 5 września 2011 Kategoria Powyżej 100 km, 2011 Jesieniki - Karkonosze, Challenge BIG
Km: 105.20 Km teren: 0.00 Czas: 04:25 km/h: 23.82
Pr. maks.: 55.10 Temperatura: 25.0°C HRmax: 165165 ( 89%) HRavg 136( 73%)
Kalorie: kcal Podjazdy: 1309m Aktywność: Jazda na rowerze
Pierwszy dzień pobytu w Jesienikach. Po porządnym wyspaniu się i zjedzeniu śniadania narychtowaliśmy z Foxem szosówki i koło 9-tej wyruszyliśmy. Piękna pogoda, około 25 stopni i słonecznie. Wyjazd z miejscowości Velke Losiny gdzie się zakwaterowaliśmy z zamiarem zdobycia jednego z trzech najtrudniejszych podjazdów w okolicy, Suchego Wierchu, położonego w Górach Orlickich.

Z początku trochę pod wiatr. Jedziemy przez Rapotin do Sumperku który jest największym miastem w okolicy. Miasto nieładne, drogi takie sobie. Dalej przez Bludov, Chromec, Klasterec. Odtąd bardzo ładny kawałek drogi wzdłuż ładnych górek z pięknie przystrzyżonymi trawami i belami siana leżącymi na przedgórzu. Mijamy Olsany i Busin i podjeżdżamy bardzo ładnymi serpentynami do Bukovic. Stąd przez Mlynicky Dvur i Bila Voda do Cervena Voda gdzie po skręcie na rondzie rozpoczyna się podjazd świętnym asfaltem na przełęcz Cervenohorske Sedlo. Tu po chwili odpoczynku podjeżdżamy podłym asfaltem ostatnie 4 km na Suchy Vrch na wysokość 997 metrów. Całkowita długość podjazdu od Bludova 32,5km, przewyższenie 703m. Stąd po chwili odpoczynku najpierw wolno żjeżdzamy na przełęcz a piękny zjazd z pełną prędkością po serpentynach w dół do Cervena Voda. Tu skręcamy na Kraliky i przez Cerveny Potok ropoczynamy zjazd przepięknym fragmentem drogi wzdłuż Zlatego Potoku do miejscowości Hanusovice. Tu odbijamy na Jindrichov żeby nie musiec wracać przez Sumperk i wsiami przez Puste Zibridovice i Zarova przedzieramy się przez dwie górki żeby w końcu wylądować w Velkich Losinach. Ponad 1200m przewyższenia. Generalnie nie miałem mocy. Jechałem ciągle za Foxem w niedużej odległości niczym żona Japończyka tylko na zjadach udawało mi się go przeganiać. Ale też sie nie napinałem mając przed sobą perspektywę kolejnych dni.