Białka Tatrzańska - Łapszanka - Bukowina - Ząb - Białka Tatrzańska

Piątek, 8 lipca 2011 Kategoria 2011 Pieniny - Tatry
Km: 70.00 Km teren: 0.00 Czas: 03:56 km/h: 17.80
Pr. maks.: 59.00 Temperatura: °C HRmax: 162162 ( 87%) HRavg 131( 70%)
Kalorie: kcal Podjazdy: 1343m Sprzęt: Trekking Bulls Comp 4.85 Aktywność: Jazda na rowerze
Po przejechaniu na nową kwaterę do Białki Tatrzańskiej zaczynamy objazd nowej okolicy. Pogoda nadal piękna i słoneczna.

Trasa: Białka Tatrzańska - Groń - Trybsz - Łapsze Wyżne - Łapszanka - Rzepisko - Jurgów - Brzegi - Cyrla nad Białką (Głodówka) - Bukowina Tatrzańska - Poronin - Ząb i z powrotem do Białki przez Poronin i Bukowinę.

Trasa bardzo trudna, mnóstwo przewyższeń i twardych podjazdów. Po przejeździe przez Łapsze zaczynamy bardzo lubiany przeze mnie długi podjazd pod Łapszankę. Z Łapszanki rozciąga się wspaniały widok na Tatry. Podziwiamy go kilkanaście minut łapiąc heban i pstrykając fotki. Stąd niebepieczny zjazd wsiami, dziurawą nawierzchnią do Jurgową skąd skręcamy w stronę Bukowiny przez nigdy wcześniej nie jechaną przez nas drogę przez Brzegi. Okazuje się to bardzo konkretny podjazd który trzyma momentami 11-12%. Po zjeździe w stronę Bukowiny skręcamy w lewo na Głodówkę skąd podziwiamy wspaniałą panoramę Tatr. Powrót do Bukowiny i na rondzie skręt na Poronin skąd planowaliśmy jechać trasą Tour de Pologne 2011. Świetnej jakości zjazd przez Poronin i wylatujemy na Zakopiankę skąd po kilkuset metrach skręcamy w lewo na Suche i zaczynamy podjazd pod Ząb. Pod koniec podjazdu odcina mi prąd. Za dużo przewyższeń jak na dzisiaj i widać że nie doszedłem jeszcze do siebie po chorobie. Na moje szczeście zaczyna się tropkalna ulewa której nie było w prognozie pogody i ewakuujemy się do pobliskiej karczmy w której na nasze szczęście jest duży TV LCD i mają Europort. Spędzamy cztery godziny objadając się i oglądając kolarstwo na ekranie i czekając na koniec ulewy. Stąd z braku błotników wolniutki zjazd na hamulcach z powrotem po mokrym asfalcie i powrót do Białki przez Poronin i Bukowinę.