Szczawnica, przejście graniczne

Km: 78.32 Km teren: 15.00 Czas: 03:44 km/h: 20.98
Pr. maks.: 0.00 Temperatura: °C HRmax: HRavg
Kalorie: kcal Podjazdy: m Aktywność: Jazda na rowerze
Szczawnica, przejście graniczne Szczawnica-Lesnica, przełęcz pod Tokarnią (720m, przewyższenie ok. 270m), Velki Lipnik, skręt w prawo i po kilku kilometrach zjazdu skręcamy przez Haligovce na Toporec. Droga z asfaltowej szybko przechodzi w asfalto-szutr z dziurami i błockiem (jedziemy po całodziennych intensywnych opadach). Dojeżdżamy na przełęcz Toporecke sedlo (803m, przewyższenie ok. 280m) a następnie ścieżką rowerową biegnącą na prawo od drogi podjeżdżamy ok. 4 km kiepskawą drogą na przełęcz Magurskie sedlo (949, przewyższenie ok. 150m). Stąd zjeżdżamy ok. 20km ładnymi zjadami do miejscowości Spisska Stara Ves za którą skręcamy w lewo i po ok. 1km przejeżdżamy granicę w Łysej nad Dunajcem i podjeżdżamy kawałek w lewo nad zalew Czorsztyński i zamek Niedzica. Następnie zjeżdżamy w dół i rozpoczynamy podjazd pod przełęcz Osice (665m, przewyższenie ok. 180m). Stąd zjeżdzamy do Krośnicy i po skręcie w prawo zjeżdzamy do Krościenka i Szczawnicy.

Podsumowanie: trasa miała byc odpoczynkowa po dniu przerwy ale taka nie była. Suma przewyższeń ok. 1000m. Nie zdążyłem się zregenerować, zakwasy były duże i jechało mi się cieżko. Średnie tętno ok. 135. Odżywanie: 3 batony i ok. 1,5-2 litry płynów. Strasznie podmarzłem na zjazdach. Temperatura z grubsza ok. 10 stopni więc na zjeździe poniżej zera.